Podczas Performance Summit 2016 Google ogłosiło, że niedługo zwiększone zostaną limity znaków w reklamach tekstowych AdWords. Każdy z nas na pewno jest tą zmianą podekscytowany, ale czy jesteście na to już przygotowani?
Rozszerzone reklamy tekstowe są jedną z kilku dużych zmian w AdWords ogłoszonych podczas ostatniej konferencji i postrzegana jest ona jako największa od uruchomienia systemu AdWords 15 lat temu.
Poniżej wszystko co musisz wiedzieć o tej zmianie, aby jak najlepiej przygotować swoje reklamy:
Czym są rozszerzone reklamy tekstowe AdWords?
Rozszerzone reklamy tekstowe są wprowadzane, aby zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Ze względu na filozofię “mobile first” zmiany te obejmą reklamy na wszystkich urządzeniach (także desktop). Rozszerzone reklamy tekstowe są testowane przez Google od drugiego kwartału 2016 roku.
Dlaczego Google wprowadza te zmiany?
Jest to ogromna zmiana ze strony Google – sam gigant mówi o niej jako o największej od uruchomienia systemu 15 lat temu.
Kilkanaście miesięcy temu pracownicy Google zaczęli zastanawiać się w jaki sposób reklamy wyglądały gdyby zaprojektowali je dziś – w czasach “mobile first” kiedy to miliardy ludzi codziennie poszukuje informacji poprzez urządzenia mobilne?
Pierwszym krokiem do ujednolicenia wyników na wszystkich urządzeniach było usunięcie prawej kolumny reklam. Dzięki temu wyniki wyszukiwania pozyskały więcej wolnej przestrzeni, którą można wykorzystać do zwiększenia tego na czym Google faktycznie zarabia – reklamach. Oprócz tego zaplanowane jest także zwiększenie limitów meta danych wyników organicznych.
Jak bardzo zwiększają się limity reklam tekstowych?
Rozszerzone reklamy będą umożliwiały tworzenie reklam o długości 140 znaków (nie wliczając rozszerzeń). Obecnie limit ten wynosi 95 znaków – 25 nagłówek oraz 2x po 35 znaków opisu.
Poniżej tabela z rozpisanymi zmianami w stosunku do obecnej formy treści reklamowych:
Warto wykorzystać każdy dostępny znak w naszych reklam i tworzyć treści przykuwające uwagę użytkowników.
Jakich możemy spodziewać się efektów?
Oczywiście najbardziej oczywistym i największym efektem będzie zwiększenie CTR. Wczesne dane jakie udostępnia Google informują, że rozszerzone reklamy tekstowe cechują się CTR większym o ponad 20%! Z naszych testów wiemy, że samo dodanie rozszerzeń do reklam zwiększa CTR o minimum 13%, więc dane Google wydają się jak najbardziej wiarygodne.
Kiedy zmiany wejdą w życie?
Google nie ogłosiło jeszcze kiedy wszyscy reklamodawcy będą mogli korzystać z rozszerzonych treści reklam. Plotki głoszą, że planuje się wdrożenie tej zmiany w lipcu 2016, a do sierpnia nie będzie już obecnych limitów w reklamach.
W jaki sposób przygotować się do zmian?
Jeśli czytasz ten artykuł wcześniej niż pod koniec lipca 2016 roku to spokojnie możesz zacząć przygotowywać się do zmian. Warto już teraz przemyśleć swoją strategię treści reklamowych, zastanowić się jakie informacje wykorzystać w zwiększonym limicie reklam. Stwórz plan oraz nowe treści reklamowe uwzględniające większą ilość znaków, jak zwykle starając się wykorzystać maksimum dostępnego miejsca na treść w reklamach. Google daje Ci prawie 2x więcej miejsca w reklamie – wykorzystaj to najlepiej jak tylko się da. Nie zapomnij także o testowaniu 🙂
Update:
Nowe rozszerzone reklamy AdWords już są w pełni dostępne w naszym kraju. Przeczytaj najnowszy artykuł na ten temat.
Skomentuj