Kilka dni temu Apple rozszerzyło swój system reklamowy Apple Search Ads do 46 krajów – w tym także Polskę! Poniżej szczegóły dotyczące n powej platformy reklamowej i najważniejsze funkcje.
Apple search ads to system reklamowy służący do promocji aplikacji mobilnych dla systemu iOS. Jest to odpowiednik kampanii UAC (Universal App Campaigns) w Google Ads. Obecnie dzięki reklamom możemy pozyskiwać instalacje naszej aplikacji czy gry.
Apple Search Ads w 2 rodzajach
- Basic – uproszczony system i interfejs mający na celu jak najprostsze tworzenie kampanii reklamowych. Jest to swego rodzaju AdWords Express od Apple.
- Advanced – ten system pozwala na w bardziej wybieranie zaawansowanych funkcjonalności i ustawień w kampaniach. W rzeczywistości jednak jest to i tak bardzo prosty i tak naprawdę mało rozbudowany interfejs (na ten moment) z którym każdy powinien sobie poradzić – nie wiem dla kogo tak naprawdę jest wersja Basic. No, ale to chyba podobna sytuacja jak w przypadku AdWords Express 😉
Sam interfejs wygląda dość standardowo i podobnie do większości systemów reklamowych. Jest oczywiście czysto i lekko.
Apple Search Ads – Targetowanie
Kampanie możemy targetować w znany nam sposób (choć w porównaniu do kampanii UAC w Google Ads dano nam i tak znacznie większe pole manewru – i bardzo dobrze). Możemy ustawiać:
- słowa kluczowe
- automatyczne dopasowanie słów do naszej aplikacji
- kierowanie na typ użytkownika
- demografia: wiek, płeć
- lokalizacja
Czyli rewolucji w targetowaniu na razie nie ma, jednak w przyszłości pewnie zostanie to rozbudowane o nowe opcje.
Same reklamy są tworzone automatycznie na podstawie danych o naszej aplikacji pobieranych z iStore.
Oczywiście mamy wgląd w najważniejsze statystyki oraz możemy tworzyć własne raporty z kampanii.
Jeśli jesteście właścicielami aplikacji mobilnych na iOS lub prowadzicie kampanie reklamowe aplikacji już teraz możecie założyć konto Apple Search Ads i tworzyć swoje pierwsze kampanie na Polskę. Możecie to także zlecić ekspertowi (delikatna sugestia 😉 ).
Więcej informacji praktycznych dotyczących Apple Search Ads znajdziecie niedługo na moim kanale YouTube – Ads Courses. Aby Wam to nie umknęło zapraszam do subskrypcji! 🙂
Cześć, już nie mogę się doczekać filmiku na YouTube, mam nadzieję, że rozwieje wszystkie moje pytania i wątpliwości. Jednak już teraz mam pytanie, czym może być spowodowane to, że na swoim koncie reklamowym nie widzę aplikacji? Jak połączyć te konta?
Musisz połączyć konto search ads z app store connect account. W poniższym linku więcej informacji 🙂
https://searchads.apple.com/advanced/help/account-settings/#structuring-accounts-linking-ITC-accounts
No tak, działa! Dziękuję za pomoc 🙂
Hej, super artykuł. Czy już rozliczałeś się przez Apple Search Ads? 🙂
Zastanawiam się czy potrzebuje od nich certyfikat rezydencji albo czy nie muszę płacić podatku WHT?
Hej, ja się nie rozliczałem, ale podpytam klientów 🙂