apple search ads

Kilka dni temu Apple rozszerzyło swój system reklamowy Apple Search Ads do 46 krajów – w tym także Polskę! Poniżej szczegóły dotyczące n powej platformy reklamowej i najważniejsze funkcje.

Apple search ads to system reklamowy służący do promocji aplikacji mobilnych dla systemu iOS. Jest to odpowiednik kampanii UAC (Universal App Campaigns) w Google Ads. Obecnie dzięki reklamom możemy pozyskiwać instalacje naszej aplikacji czy gry.

Apple Search Ads w 2 rodzajach

  • Basic – uproszczony system i interfejs mający na celu jak najprostsze tworzenie kampanii reklamowych. Jest to swego rodzaju AdWords Express od Apple.
  • Advanced – ten system pozwala na w bardziej wybieranie zaawansowanych funkcjonalności i ustawień w kampaniach. W rzeczywistości jednak jest to i tak bardzo prosty i tak naprawdę mało rozbudowany interfejs (na ten moment) z którym każdy powinien sobie poradzić – nie wiem dla kogo tak naprawdę jest wersja Basic. No, ale to chyba podobna sytuacja jak w przypadku AdWords Express 😉

Sam interfejs wygląda dość standardowo i podobnie do większości systemów reklamowych. Jest oczywiście czysto i lekko.

Apple Search Ads – Targetowanie

Kampanie możemy targetować w znany nam sposób (choć w porównaniu do kampanii UAC w Google Ads dano nam i tak znacznie większe pole manewru – i bardzo dobrze). Możemy ustawiać:

  • słowa kluczowe
  • automatyczne dopasowanie słów do naszej aplikacji
  • kierowanie na typ użytkownika
  • demografia: wiek, płeć
  • lokalizacja

Czyli rewolucji w targetowaniu na razie nie ma, jednak w przyszłości pewnie zostanie to rozbudowane o nowe opcje.

Same reklamy są tworzone automatycznie na podstawie danych o naszej aplikacji pobieranych z iStore.

Oczywiście mamy wgląd w najważniejsze statystyki oraz możemy tworzyć własne raporty z kampanii.

Jeśli jesteście właścicielami aplikacji mobilnych na iOS lub prowadzicie kampanie reklamowe aplikacji już teraz możecie założyć konto Apple Search Ads i tworzyć swoje pierwsze kampanie na Polskę. Możecie to także zlecić ekspertowi (delikatna sugestia 😉 ).

Więcej informacji praktycznych dotyczących Apple Search Ads znajdziecie niedługo na moim kanale YouTube – Ads Courses. Aby Wam to nie umknęło zapraszam do subskrypcji! 🙂

Autor Karol Węgrzyniak