rozszerzone reklamy adwords

Od dziś Google wprowadza w życie nowe rozszerzone reklamy AdWords, które zostały zapowiedziane pod koniec maja 2016 roku. Reklamy rozszerzone zwiększają limity ilości znaków. Sprawdź jak teraz wyglądają reklamy tekstowe.

A więc ten dzień w końcu nadszedł – od dziś Google udostępnia nowe rozszerzone reklamy tekstowe AdWords. Różnią się one zwiększonymi limitami ilości znaków, strukturą podczas ich tworzenia i będą dostępne na wszystkich urządzeniach (również w kampaniach display).

Standardowe (wcześniejsze) reklamy AdWords będą dostępne do tworzenia do 26 października 2016 roku. Oznacza to, że do tego czasu będziemy mogli tworzyć zarówno standardowe reklamy jak i rozszerzone. Od 27 października nie będzi już możliwe tworzenie reklam standardowych. Nie określono jeszcze daty, w której stare reklamy zostaną automatycznie wyłączone czy też usunięte. Google chce dać możliwość przetestowania i stopniowego przejścia na nowe reklamy i mamy obecnie możliwość dodawania reklam zarówno w nowym jak i starym standardzie. Dzięki temu będziemy mogli sami stworzyć testy A/B i przekonać się, która forma będzie skuteczniejsza. Według badań Google nowa forma reklam skutkuje zwiększeniem CTR reklam o średnio 20%.

Zachęcam do zapoznania się z moim wcześniejszym artykułem wyjaśniającym dokładnie jak wyglądają rozszerzone reklamy AdWords.

W skrócie

Nowe reklamy zwiększają limity znaków i wyglądają obecnie następująco:

  • 2 nagłówki po 30 znaków każdy
  • 80 znaków w opisie
  • nie możemy zmieniać domeny wyświetlanego URL lecz dodawać określoną ścieżkę

rozszerzone reklamy adwords

Narzędzia takie jak Edytor AdWords, API oraz DoubleClick obsługują już nowe formaty rozszerzonych reklam. Jednak Google na razie nie udostępniło specjalnego narzędzia umożliwiającego łatwą i masową podmianę zwiększonych treści reklamowych do kampanii – na co niektórzy marketerzy liczyli. Oczywiście pomoże nam w tym Edytor AdWords, Excel oraz API – choć w przypadku kont z bardzo dużą ilością reklam tekstowych nawet praca na edytorze może być bardzo pracochłonna.

Google uaktualniło także dokument dobrych praktyk uwzględniających nowe reklamy.

Nowe reklamy AdWords powinny być już widoczne na większości kont w Polsce (u mnie dostępne są na wszystkich kontach). Niedługo wejdzie także w życie możliwość osobnego dostosowywania stawek na wszystkie urządzenia – tablety. O tej zmianie będę informował na bieżąco.

 

Autor Karol Węgrzyniak