
Nareszcie mamy możliwość dodawania wewnętrznych notatek w samym systemie AdWords. Jeśli brakowało Wam odpowiednika adnotacji z Google Analytics i korzystaliście z różnych rozwiązań zewnętrznych to wreszcie możecie z nich zrezygnować.
Jeśli zajmujesz się kampaniami AdWords nawet na niedużym koncie, to z pewnością nie raz odczułeś brak możliwości dodawania notatek czy też adnotacji. Czegoś co pozwoliłoby Ci w łatwy i szybki sposób sprawdzić swoje działania i zmiany w kampaniach w ujęciu czasowym. Do tej pory potrzebne było korzystanie z narzędzi zewnętrznych typu arkusze, listy to do, adnotacje GA czy też inne. Samo sprawdzanie historii zmian też w wielu przypadkach nie należało do najlepszych rozwiązań… Problem narastał w szczególności gdy na jednym koncie działo więcej osób.
Na szczęście Google udostępniło właśnie nową funkcjonalność w Adwords, która ma rozwiązać powyższy problem – notatki AdWords.
Od teraz w nowym interfejsie mamy możliwość dodawania notatek na poziomie konta, kampanii oraz grup reklam dla poszczególnych dni. Adnotacje będą widoczne dla wszystkich użytkowników konta, będą zaznaczone na wykresach skuteczności oraz w raportach. Każdy użytkownik z dostępem umożliwiającym wprowadzanie zmian będzie mógł dodawać, edytować oraz usuwać notatki (co może akurat nie jest najlepszym rozwiązaniem w przypadku usuwania).
Notatki są bardzo proste w obsłudze i umożliwiają śledzenie ważniejszych zmian wewnętrznych jak i zewnętrznych, a także komunikację między pracownikami. Przy każdej adnotacji mamy informację przez kogo została ona dodana. Poniżej kilka screenów jak dotrzeć do nowej funkcjonalności oraz jak z niej korzystać:
Panel notatek dostępny jest pod ikoną trzech pionowych kropek z prawej strony.
Notatki możemy dodawać na poziomie konta, poszczególnych kampanii czy też grup reklam. W ten sam sposób możemy też je filtrować.
Wybierz dzień tygodnia dla notatki. Na razie nie ma limitu znaków.
Z prawej strony możemy wyświetlić panel ze wszystkimi dostępnymi notatkami oraz je filtrować, dodawać, edytować oraz usuwać. Adnotacje tak samo jak w Google Analytics są widoczne na samych wykresach, co w łatwy sposób pozwala na śledzenie zmian i ich efektów na wyniki kampanii.
Notatki powinny być już dostępne w nowym interfejsie dla wszystkich kont AdWords. Z pewnością jest to funkcjonalność, której mocno brakowało i mogły pojawić się już znacznie wcześniej.
W końcu!!!
Zdecydowanie przydatne
Nareszcie google poszło po rozum do głowy. Przyda się jak nic !
Jak najbardziej pozytywna wiadomość