Dla wszystkich reklamodawców udostępnione zostały nowe rozszerzenia wiadomości w kampaniach AdWords. Sprawdź jakie funkcje i możliwości dla Twoich kampanii dają nowe rozszerzenia.
Rozszerzenia wiadomości umożliwią skontaktowanie się z reklamodawcą drogą SMS bezpośrednio z naszej reklamy. Gdy użytkownik będzie wyszukiwał na odpowiednim urządzeniu (umożliwiającym wysyłkę sms) w naszej reklamie pojawi się przycisk z ustawionym przez nas tekstem CTA. Po kliknięciu otworzy się w telefonie użytkownika jego domyślna aplikacja wysyłająca SMS. Automatycznie użytkownikowi podstawi się także domyślny (ustalony przez nas) tekst jego wiadomości – tak, aby sam nie musiał pisać całej treści swojego zapytania. Przed wysyłką będzie mógł oczywiście zmodyfikować treść wiadomości.
Standardowo płacimy w momencie kliknięcia w przycisk rozszerzenia – tak jak za zwykłe kliknięcie z przejściem na stronę. Ustawienie rozszerzenia będzie możliwe na poziomie kampanii oraz grup słów kluczowych – będziemy mogli ustalać domyślną treść zapytania dla każdej kampanii i grupy reklam osobno. Oczywiście abyśmy mogli korzystać z nowych rozszerzeń konieczne będzie ustawienie w nich numeru telefonu, który obsługuje przyjmowanie SMS (telefony komórkowe).
Jakie korzyści z nowych rozszerzeń?
Korzyści jakie przyniosą nowe rozszerzenia to na pewno kolejna, nowa forma kontaktu z potencjalnymi klientami. Opcja automatycznego podstawienia treści zapytania na pewno ułatwi korzystanie z tej funkcjonalności od strony użytkownika. Oprócz tego oczywiście powiększymy wizualnie naszą reklamę zwiększając przewagę nad konkurencją – zarówno wizualnie jak i zwiększając swój ranking reklam.
Google kontynuuje tym samym trend mobile first mocno skupiając się na nowych funkcjonalnościach i możliwościach rozwoju kampanii kierowanych na urządzenia mobilne. To jaki potencjał będą miały nowe rozszerzenia ciężko ocenić. Na pewno potrzebny będzie czas na “odkrycie”, oswojenie się i zaufanie użytkowników do tej nowej funkcji.
Jakie są minusy rozszerzeń wiadomości?
Największym minusem w tym momencie jest brak możliwości śledzenia konwersji z rozszerzeń wiadomości. Google obecnie nie jest w stanie śledzić momentu wysłania przez potencjalnego klienta wiadomości SMS po kliknięciu w rozszerzenie. Widzimy jednak ilość wyświetleń oraz kliknięć w rozszerzenie.
Nowe rozszerzenia powinny być już dostępne na wszystkich kontach AdWords w Polsce.
W sumie całkiem pomysłowe, ciekawe tylko czy ta opcja będzie już w podstawowej stawce za reklamę.
Bardzo dobry kierunek zmian. Myślę, że to kolejna forma wzrostu CPA.
Funkcjonalność formularza z poziomu serpów i do tego w formie smsa – dość ciekawe rozwiązanie. Bardzo ciekawi mnie jaki będzie CTR tego elementu