Google ułatwiło ostatnio konfigurowanie mierzenia połączeń telefonicznych z witryny internetowej jako konwersji AdWords. Do tej pory wymagało to modyfikacji kodu strony. Jednak sposób ten ma pewne ograniczenia – sprawdź jakie.
Śledzenie konwersji połączeń z numerem telefonu w witrynie pozwala nam określić które kampanie, reklamy czy słowa kluczowe generują najwięcej połączeń telefonicznych po wejściu w mobilną wersję naszej strony. Jeżeli zależy nam na telefonach przychodzących od potencjalnych klientów opcja ta pozwoli nam na lepszą optymalizację kampanii.
Kiedy system zmierzy naszą konwersję?
Po poprawnym skonfigurowaniu konwersji telefonicznych z witryny, AdWords odnotuje ją w momencie gdy użytkownik wejdzie na naszą stronę internetową w swoim telefonie klikając w reklamę AdWords i zadzwoni na numer wyświetlony na stronie.
Jak skonfigurować mierzenie śledzenia połączeń w witrynie nowym sposobem:
Poniżej przedstawiam poradnik krok po kroku jak skonfigurować takie mierzenie w AdWords.
Po pierwsze musimy mieć skonfigurowane co najmniej jedno aktywne rozszerzenie połączeń z włączonym rejestrem połączeń. Jeśli nie posiadamy takiego rozszerzenia możemy je łatwo dodać w karcie „Rozszerzenia reklam” wybierając rozszerzenia połączeń.
Następnie musimy stworzyć nowe działanie powodujące konwersję połączeń w witrynie.
W tym celu wchodzimy w Narzędzia > Konwersje i klikamy w czerwony przycisk +KONWERSJA. Z dostępnych opcji wybieramy „Połączenia telefoniczne”.
Następnie zaznaczamy opcję „Połączenia telefoniczne na numer telefonu w Twojej witrynie” i klikamy przycisk Dalej.
Kolejno wypełniamy wszystkie pola kroku Ustawienia, np. jak poniżej i klikamy Zapisz i kontynuuj:
Przejdziemy teraz do kolejnego kroku konfiguracji. Tutaj mamy dwa sposoby do wyboru:
– Pierwsza to nowa, łatwiejsza opcja konfiguracji, która jednak pozwala nam śledzić tylko jeden numer telefonu w witrynie.
– Druga opcja wymaga modyfikacji kodu witryn jednak pozwala śledzić kilka nr telefonów na stronie.
W tym poradniku opiszę nową opcję pierwszą. Wybieramy zatem „Wpisz numer telefonu, tak jak jest podany w Twojej witrynie”. W polu poniżej wpisujemy nasz numer telefonu w identycznej formie w jakiej znajduje się na naszej stronie (nr telefonu na stronie nie może oczywiście być w postaci graficznej). Czyli jeżeli nasz nr na stronie posiada +48 to także to wpisujemy, jeżeli liczby oddzielane są spacjami lub myślnikami to także je wpisujemy. Następnie klikamy przycisk Utwórz Tag – wyświetli się nam on od razu w szarym polu.
Skopiuj teraz swój cały wygenerowany Tag do notatnika i kliknij w Gotowe.
Teraz musisz umieścić wygenerowany Tag na swojej stronie internetowej. Możesz to zrobić wklejając go bezpośrednio w kod strony lub użyć do tego Tag Managera.
Aby zrobić to przez GTM wystarczy stworzyć nowy tag rodzaju „Niestandardowy kod HTML”, w czarne pole html wklej swój zapisany tag i uruchom go na wszystkich stronach (lub wybranych przez nas). Sprawdź czy tag odpala się prawidłowo i opublikuj go.
System AdWords zacznie odnotowywać nasze konwersje po upływie ok. godziny.
Jest to znacznie prostszy sposób ustawienia mierzenia konwersji telefonicznych w witrynie. Trzeba mieć jednak na uwadze, że nie sprawdzi się on jednak na stronach z wieloma numerami telefonu.
Podobnym, a nawet lepszym narzędziem jest Calltracker.pl. Ma opcje śledzenia wielu numerów telefonów. Dodatkowo może mierzyć adwords i słowa kluczowe, ale też inne źródła wejścia na stronę docelową np. sieci społecznościowe, mailingi, ruch organiczny, landingage, remarketing, reklamy display.
a jak skonfigurować śledzenie, gdy na stronie podanych jest kilka a nawet kilkanaście numerów? Pierwsza opcja jest b. prosta i dokładnie opisana w suporcie Google. Gorzej z opcją drugą.
Hej,
Sprawdź poniższy artykuł:
https://ekspertsem.pl/mierzenie-konwersji-telefonicznych-adwords-krok-po-kroku/
Cześć! Super artykuł! Czy masz może jakiś odnoszący się do mierzenia połączeń, kiedy na stronie jest kilka numerów. Z góry dzięki za odpowiedź 🙂
Hej,
Zerknij na poniższy mój artykuł:
https://ekspertsem.pl/mierzenie-konwersji-telefonicznych-adwords-krok-po-kroku/