mierzenie konwersji telefonicznych adwords

Google ułatwiło ostatnio konfigurowanie mierzenia połączeń telefonicznych z witryny internetowej jako konwersji AdWords. Do tej pory wymagało to modyfikacji kodu strony. Jednak sposób ten ma pewne ograniczenia – sprawdź jakie.

Śledzenie konwersji połączeń z numerem telefonu w witrynie pozwala nam określić które kampanie, reklamy czy słowa kluczowe generują najwięcej połączeń telefonicznych po wejściu w mobilną wersję naszej strony. Jeżeli zależy nam na telefonach przychodzących od potencjalnych klientów opcja ta pozwoli nam na lepszą optymalizację kampanii.

Kiedy system zmierzy naszą konwersję?

Po poprawnym skonfigurowaniu konwersji telefonicznych z witryny, AdWords odnotuje ją w momencie gdy użytkownik wejdzie na naszą stronę internetową w swoim telefonie klikając w reklamę AdWords i zadzwoni na numer wyświetlony na stronie.

Jak skonfigurować mierzenie śledzenia połączeń w witrynie nowym sposobem:

Poniżej przedstawiam poradnik krok po kroku jak skonfigurować takie mierzenie w AdWords.

Po pierwsze musimy mieć skonfigurowane co najmniej jedno aktywne rozszerzenie połączeń z włączonym rejestrem połączeń. Jeśli nie posiadamy takiego rozszerzenia możemy je łatwo dodać w karcie „Rozszerzenia reklam” wybierając rozszerzenia połączeń.

rozszerzenia połączeń adwords

Następnie musimy stworzyć nowe działanie powodujące konwersję połączeń w witrynie.

W tym celu wchodzimy w Narzędzia > Konwersje i klikamy w czerwony przycisk +KONWERSJA. Z dostępnych opcji wybieramy „Połączenia telefoniczne”.

konwersje telefoniczne adwords

Następnie zaznaczamy opcję „Połączenia telefoniczne na numer telefonu w Twojej witrynie” i klikamy przycisk Dalej.

konwersje połączeń w witrynie adwords

Kolejno wypełniamy wszystkie pola kroku Ustawienia, np. jak poniżej i klikamy Zapisz i kontynuuj:

konwersja telefoniczna na stronie adwords

Przejdziemy teraz do kolejnego kroku konfiguracji. Tutaj mamy dwa sposoby do wyboru:

– Pierwsza to nowa, łatwiejsza opcja konfiguracji, która jednak pozwala nam śledzić tylko jeden numer telefonu w witrynie.

– Druga opcja wymaga modyfikacji kodu witryn jednak pozwala śledzić kilka nr telefonów na stronie.

W tym poradniku opiszę nową opcję pierwszą. Wybieramy zatem „Wpisz numer telefonu, tak jak jest podany w Twojej witrynie”. W polu poniżej wpisujemy nasz numer telefonu w identycznej formie w jakiej znajduje się na naszej stronie (nr telefonu na stronie nie może oczywiście być w postaci graficznej). Czyli jeżeli nasz nr na stronie posiada +48 to także to wpisujemy, jeżeli liczby oddzielane są spacjami lub myślnikami to także je wpisujemy. Następnie klikamy przycisk Utwórz Tag – wyświetli się nam on od razu w szarym polu.

konwersje telefoniczne z numeru w witrynie

Skopiuj teraz swój cały wygenerowany Tag do notatnika i kliknij w Gotowe.

Teraz musisz umieścić wygenerowany Tag na swojej stronie internetowej. Możesz to zrobić wklejając go bezpośrednio w kod strony lub użyć do tego Tag Managera.

Aby zrobić to przez GTM wystarczy stworzyć nowy tag rodzaju „Niestandardowy kod HTML”, w czarne pole html wklej swój zapisany tag i uruchom go na wszystkich stronach (lub wybranych przez nas). Sprawdź czy tag odpala się prawidłowo i opublikuj go.

konwersja telefoniczna tag manager

System AdWords zacznie odnotowywać nasze konwersje po upływie ok. godziny.

Jest to znacznie prostszy sposób ustawienia mierzenia konwersji telefonicznych w witrynie. Trzeba mieć jednak na uwadze, że nie sprawdzi się on jednak na stronach z wieloma numerami telefonu.

Autor Karol Węgrzyniak