Kliknięcia z konwersją

Niedługo z naszych kolumn zniknie metryka “Kliknięcia z konwersją” i zostanie ona całkowicie zastąpiona metryką konwersji. Kliknięcia z konwersją zostały dodane do systemu w 2001 roku i po kilkunastu latach istnienia na stałe zniknął z AdWords.

Metryki konwersji oraz kliknięcia z konwersją istniały równorzędnie już od dłuższego czasu. Google jednak od dawna sugeruje bardziej “wyrafinowane” metody mierzenia konwersji, takie jak: różne modele atrybucji konwersji (poza Last Click), konwersje na różnych urządzeniach oraz sprzedaż offline.

Kliknięcia z konwersją zniknął z systemu AdWords do końca września 2016 roku. Reklamodawcy używający stawek CPA oraz ulepszonego CPC wykorzystujący metrykę kliknięcia z konwersją powinni przestawić się na model standardowych konwersji do 21 września.

Podobno konta stosujące kliknięcia z konwersją zostaną powiadomione wcześniej emailem wraz z narzędziem ułatwiającym migrację. Manualna zmiana ustawień jest jednak bardzo prosta – wchodzimy w Konwersje z pozycji Narzędzia w górnym menu. Następnie  w Ustawieniach (lewe menu) zmieniamy na Konwersje w danych stawki konwersji. Po tej zmianie wystarczy dodać kolumnę konwersje w widokach kampanii, grup, słów kluczowych itp.

ustawienia konwersji adwords

Inne zmiany

Jednocześnie od września konwersje na różnych urządzeniach zostaną uwzględniane automatycznie. Wcześniej łatwo można było przeoczyć włączenie tej opcji.

Na co przy okazji zwrócić uwagę?

Pamiętajcie także, że nie wszystkie stworzone działania konwersji muszą być zliczane przez system w kolumnie “Konwersje”. Niektóre działania (konwersje) jak np. pobranie bezpłatnego pdf, zapisanie się na newsletter raczej nie powinny być liczone w kolumnie konwersji – mają mniejszą wartość biznesową. W ustawieniach poszczególnych konwersji wystarczy wybrać “Nie” w pozycji Uwzględnij w “Konwersjach”. Konwersje te będą za to nadal zliczane w kolumnie “Wszystkie konwersje”.

Warto też zwrócić uwagę na ustawienie zliczania konwersji – mamy do wyboru “Wszystkie” oraz “Jedna”.

“Wszystkie” ustawiamy raczej w sytuacji konwersji jako zakupu produktu/usługi. Gdy pojedyncze kliknięcie doprowadzi do np. 3 konwersji zostaną zliczone 3 konwersje.

“Jedna” ustawiamy gdy naszą konwersją jest np. pobranie pdf, czy wypełnienie leada. Gdy pojedyncze kliknięcie doprowadzi do np. 3 konwersji system zliczy wtedy 1 konwersję.

Zatem do końca września zostaną usunięte Kliknięcia z konwersją oraz wszelkie dane historyczne z nimi związane. Warto przed tą zmianą pobrać swoje dane historyczne kampanii, aby ich nie stracić.

Autor Karol Węgrzyniak