
Dziś rano część Partnerów Google otrzymało email z powiadomieniem, że ich agencja straciła część lub wszystkie specjalizacje AdWords. Sytuacja ta jest spowodowana błędem technicznym.
Dzisiejszy poranek był dość mocno zaskakujący dla wielu agencji posiadających status Partnera Google (także i dla mnie). Część Partnerów otrzymało dziś rano email od Google z informacją, że ich agencja właśnie utraciła wszystkie specjalizacje. Przypominam, że specjalizacje zostały wprowadzone kilka miesięcy temu i mają na celu wyróżnienie agencji doświadczonych w prowadzeniu określonego rodzaju kampanii (wydawany budżet) oraz ich skuteczności (“dobre praktyki”).
Dziś po zalogowaniu się do panelu Google Partner można było zobaczyć ostrzeżenie, że agencja może utracić status Partnera. Wchodząc w szczegóły statusu agencji wszystkie paski postępu kryteriów specjalizacji zostały całkowicie zresetowane.
Zaistniała sytuacja jest oczywiście wynikiem bugu i nie ma nic wspólnego z działaniami agencji. Otrzymałem informacje z Google iż otrzymali dziś kilkadziesiąt zgłoszeń z tym problemem i ich dział techniczny pracuje nad naprawą usterki. Dowiedziałem się także, że problem ten dotknął partnerów nie tylko w Polsce, ale także w pozostałych państwach Europy oraz USA. Wszyscy Partnerzy, którzy utracili specjalizacje otrzymają powiadomienie gdy zostaną one przywrócone.
UPDATE [29.10.2016]
Dziś otrzymałem email od Google z informacją o tym, że wszystkie moje specjalizacje zostały przywrócone. Po zalogowaniu faktycznie specjalizacje oraz paski postępu wyglądają jak przez bugiem.
Ostatnio często takie kwiatki mają “duże” strony, Twitter oraz SnapChat też miał jakieś problemy – tylko z atakami DDOS.