wynik jakości

Google wprowadza zerowy wynik jakości dla nowych słów kluczowych i tych, które nie wykazują wystarczającej ilości wyświetleń oraz kliknięć. Nowy wynik QS będzie widoczny w statystykach kampanii jako “-“. Dowiedz się kiedy ta zmiana wejdzie w życie i jak się przygotować.

Początkowo do nowych słów kluczowych w kampaniach AdWords był przypisany wynik jakości 7. W lipcu 2015 Google wprowadziło update, który przyznawał nowo dodanym frazom początkowy wynik 6. System AdWords znów czeka mała zmiana na tej płaszczyźnie i począwszy od 12 września na kontach AdWords stopniowo zaczną pojawiać się zmiany w wyniku jakości dla nowych słów.

Wynik 6 QS zostanie zastąpiony wynikiem zerowym, który będzie widoczny w systemie jako “-“. Ten wynik jakości będzie przypisywany do słów kluczowych, które zostały właśnie dodane do kampanii lub tych, które nie uzyskały jeszcze wystarczającej ilości wyświetleń oraz kliknięć, aby system mógł je ocenić. Aktualizacja ta może skomplikować nieco pracę osobom, które posiadają raporty, filtry czy automatyczne reguły uwzględniający wynik jakości.

zerowy wynik jakości

Co dokładnie może przestać działać na naszym koncie AdWords?

Domyślnie słowa kluczowe z nowym QS “-“ będą wykluczane przez system przy filtrowaniu poprzez wynik jakości w raportach czy regułach automatycznych. Pojawi się za to nowa opcja do zaznaczenia przy ich tworzeniu, pozwalająca na uwzględnienie nowego, zerowego wyniku quality score. 

Jeżeli posiadacie na swoich kontach raporty czy reguły uwzględniające wynik jakości potrzebna będzie ich modyfikacja ponieważ po 12 września mogą one przestać prawidłowo działać. Oficjalna informacja od Google dostępna jest tutaj. Można tam także znaleźć dokładną dokumentacją dla osób stosujących bardziej zaawansowane funkcjonalności takie jak Skrypty AdWords oraz API.

Zmiany te nie wpłyną w żaden sposób na wyniki naszych kampanii czy słów kluczowych oraz samych aukcji AdWords. Jest to jedynie bardziej logiczne oznaczenie wyniku jakości dla nowych słów kluczowych. Tak, jak do tej pory frazy, które z czasem uzyskają odpowiednią ilość wyszukiwań oraz kliknięć otrzymają odpowiedni dla nich wynik jakości.

Autor Karol Węgrzyniak