raporty analytics

Trzecia część poradnika dotyczącego raportów Google Analytics przydatnych podczas optymalizacji konwersji. Raporty te pomogą właścicielom witryn w analizie ruchu na stronie oraz wyeliminowania czynników mających negatywny wpływ na współczynnik konwersji.

 Jeżeli nie czytałeś wcześniejszych części poradnika z serii “Raporty Google Analytics przydatne do optymalizacji konwersji” możesz znaleźć je w linkach poniżej:

Analiza zachowań na etapie realizacji transakcji

analiza zachowań zakupowych

Dla branży ecommerce jednym z najważniejszych etapów zakupowych klienta jest tzw. strona “check-out”. Jest to podstrona, w której użytkownicy podejmują ostateczną decyzję zakupową podczas wizyty na naszej stronie. Optymalizacja tej podstrony, jak i całego procesu zakupowego jest kluczowe jeżeli chcemy myśleć o zwiększeniu konwersji w postaci sprzedaży przez nasz sklep online. Jeżeli cześć lub cały proces zakupowy jest frustrujący, niejasny, problematyczny lub występują w nim błędy techniczne klient rezygnuje z zakupów na danej stronie, mimo że jeszcze przed chwilę był zdecydowany, że kupi produkt właśnie od nas… Oczywiście chcemy zmniejszyć występowanie takich sytuacji do 0.

Raport zachowań na etapie realizacji zakupowych dostępny jest w module ulepszonego ecommerce w Google Analytics. Aby się do niego dostać wystarczy wejść w Konwersje>Ecommerce>Analiza zakupów>Zachowania na etapie realizacji transakcji. Raport ten pokaże nam gdzie dokładnie zachodzą wyjścia użytkowników z procesu zakupowego – pozwoli to nam tym samym poprawić te miejsca i zwiększyć współczynnik konwersji sklepu.

Przepływ użytkowników

przepływ użytkowników

Raport przepływu użytkowników jest łatwo dostępny w Odbiorcy>Przepływ użytkowników i pozwala na zobaczenie w jaki sposób użytkownicy poruszają się i migrują poprzez różne podstrony. Na pierwszy rzut oka raport ten może być trudny do analizy. Pozwala on nam jednak zobaczyć proces odwiedzania konkretnych podstron i działów, strony z najczęstszymi wyjściami itp. Analizując ten raport możemy np. odnaleźć błędy, których nie wychwyciliśmy przeglądając inne dostępne raporty zachowań.

Rozdzielczość ekranu

rozdzielczość ekranu analytics

Optymalizacja pod względem prawidłowego wyświetlania się naszej strony na różnych rozdzielczościach ekranu już dawno stała się bardzo istotna. Ilość urządzeń z różnymi ekranami nadal stale rośnie. Dlatego też powinniśmy zadbać o responsywność naszej strony. Dane na temat rozdzielczości ekranów naszych użytkowników możemy zobaczyć w Odbiorcy>Technologia>Przeglądarka i system wybierając następnie Wymiar podstawowy: Rozdzielczość ekranu.

Chcąc poprawić konwersje na naszej stronie musimy przeanalizować ten raport pod względem konkretnych rozdzielczości, przy których współczynnik konwersji celu znacznie odbiega on naszej normy, czyli jest znacznie niższy. Da to nam dobry trop, przy której rozdzielczości nasza strona może się nieprawidłowo wyświetlać lub utrudniać proces realizacji konwersji.

Autor Karol Węgrzyniak