pulpity nawigacyjne adwords

Od około miesiąca Google udostępniło na wybranych kontach nową funkcjonalność o nazwie “pulpity nawigacyjne”. Jest to rozszerzenie działu raportowania pozwalające na tworzenie i eksportowanie prostych lub rozbudowanych dashboardów wewnątrz interfejsu AdWords.

Jakiś czas temu pisałem o nowych możliwościach jakie daje nam Google Data Studio jeśli chodzi o tworzenie zaawansowanych raportów oraz dashboardów zbierających dane z wielu źródeł. Google przygotowało ostatnio coś specjalnie na potrzeby systemu AdWords – Pulpity nawigacyjne – narzędzie znacznie prostsze i bardziej okrojone. Dostępne jest ono na wybranych kontach po przejściu w dział “Raporty” menu głównego.

dwords dashboard

Funkcje pulpitów nawigacyjnych

Jest to wersja BETA także nie wszystkie funkcjonalności są dopracowane i pojawiać się mogą jeszcze pewne niedociągnięcia. Pulpity nawigacyjne po ich stworzeniu wyglądem mocno przypominają nowy interfejs AdWords, który do końca roku dostępny będzie już na wszystkich kontach. Narzędzie to jest uzupełnieniem działu raportowania w interfejsie i pozwala na stworzenie dashboardów z wybranymi danymi, przedstawionymi w prostej i przejrzystej formie. Tak, aby możliwe było wyciągnięcie wniosków zarówno dla specjalistów jak i samych klientów.

W nowym narzędziu mamy możliwość zarówno wykorzystania wcześniej przygotowanych raportów (widoki kilku na jednym pulpicie) jak i stworzeniu nowego dashboardu i całkowite dostosowanie zawartych w nim danych. Możemy także użyć wcześniejszych raportów i dodać więcej dowolnych metryk do panelu.

raporty adwords

Pusty pulpit składa się z kilkudziesięciu bloków, które możemy zapełniać wybranymi danymi i wykresami zmieniając ich wielkość i położenie. Do wyboru mamy kilka form wizualizacji danych: wykresy liniowe, kołowe i słupkowe, tabele, uwagi (tekst) oraz podsumowanie statystyk wraz z porównaniem okresów. Przykładowy pulpit nawigacyjny może wyglądać następująco:

panel nawigacyjny adwords

Po stworzeniu raportu możemy wyeksportować go do PDF lub zaplanować cykliczne i automatyczne wysyłanie raportu na dowolny adres email. Na pewno brakuje opcji udostępniania linku do dashbordu w trybie wyświetlania/edycji. Narzędzie jest jednak w fazie Beta i można wyrażać swoją opinię i funkcje do rozwoju. Google z czasem na pewno udoskonali nowe pulpity nawigacyjne.

adwords raport pdf

Podsumowanie

Nowe narzędzie pulpitów nawigacyjnych na pewno jest ciekawym rozwiązaniem, którego zastosowanie mogą znaleźć zarówno mniejsze agencje jak i specjaliści in-house (pewnie nie tylko). Brakuje jeszcze kilka funkcji i pozbycia się błędów przy tworzeniu dashboardów. Pulpity nawigacyjne będą mogły znaleźć zastosowanie zarówno w prostym raportowaniu do klienta jak i szybkiego wglądu w główne wskaźniki kampanii. Do największych ograniczeń narzędzia należy na pewno fakt zbierania danych tylko dotyczących kampanii AdWords. Do bardziej zaawansowanych dashboardów jednak zalecałbym wykorzystanie Google Data Studio.

Autor Karol Węgrzyniak