google analytics optymalizacja konwersji

Kolejna część raportów Analytics przydatnych przy optymalizacji konwersji naszej strony. Jeżeli nie czytałeś pierwszej części artykułu to możesz znaleźć ją tutaj. Zobacz następne 3 raporty, które pomogą Ci przeanalizować użyteczność strony i poprawić współczynnik konwersji.

  • Przeglądarki

Przeglądarka i system Google Analytics2

Celem przeanalizowania tego raportu jest sprawdzenie, która przeglądarka internetowa błędnie wyświetla naszą stronę, nie wyświetla części zawartości lub jej funkcjonalności nie działają tak jak powinny. Renderowanie strony w różny sposób na różnych przeglądarkach nie jest rzadkim przypadkiem. Poprawa tych błędów może być dużym wyzwaniem – jednak nie należy jej lekceważyć. Jeżeli nasz użytkownik wejdzie na naszą stronę i napotka błąd natury technicznej to praktycznie na pewno wyjdzie i będzie szukał gdzie indziej. Optymalizacja strony w ten sposób, aby wyświetlała się ona tak samo na każdej przeglądarce spowoduje nie tracenie części użytkowników – zwłaszcza jeśli nasza strona błędnie wyświetla się na jednej z popularniejszych przeglądarek.

Raport ten dostępny jest w Odbiorcy>Technologia>Przeglądarka i system. Warto zwrócić tam uwagę na takie aspekty jak np. współczynnik odrzuceń czy średni czas trwania sesji. Ważne są także kolumny realizacji celu oraz współczynnika realizacji celu (jeśli mamy je oczywiście skonfigurowane). Analizując te dane będziemy w stanie stwierdzić, na której przeglądarce nasza strona znacząco odbiega pod względem statystyk od pozostałych.

  • Dane demograficzne – Wiek

Dane demograficzne wiek Google Analytics2

Dane demograficzne są jedną z podstaw analizy i optymalizacji konwersji oraz naszych działań marketingowych. Domyślnie na koncie Google Analytics te raporty są wyłączone. Możemy je uruchomić w dziale Administracja>Ustawienia usługi>Włącz raporty demograficzne i zainteresowań. Będziemy zbierać od tego momentu dane, które później będą dostępne w Odbiorcy>Dane demograficzne (dalej Wiek lub Płeć).

Skupiając się na wieku będziemy mogli dowiedzieć się w jakich przedziałach wiekowych znajdują się nasi użytkownicy. Dzięki tym danym będziemy mogli lepiej dobierać treści i formę konkretnie dla grup wiekowych naszych użytkowników. Tak samo w przypadku większej przewagi jednej z płci wśród naszych użytkowników.

  • Analiza treści – ruch mobilny

Analiza treści Google Analytics2

Analiza pod urządzenia mobilne staje się coraz ważniejszym elementem procesu optymalizacji. Przy dzisiejszym odsetku wejść przez smartfony i tablety przeoczenie tego elementu może mieć tragiczne skutki dla naszego biznesu. Aby przeanalizować dane dla konkretnych podstron na różnych urządzeniach warto wejść w Zachowanie>Zawartość witryny>Analiza treści. Tam dodajemy nowy wymiar dodatkowy – Kategoria urządzeń. Możemy dla ułatwienia analizy używając filtra zaawansowanego uwzględnić tylko współczynnik odrzuceń wyższy niż np. 60%. Pozwoli to nam zobaczyć, które z naszych podstron nie działają najlepiej pod konkretne typy urządzeń.

 

Autor Karol Węgrzyniak