
Zobacz całkowicie nowy wygląd systemu AdWords, który zostanie wdrożony już w 2017 roku. Przedstawiam kilka pierwszych zdjęć nowego systemu AdWords, nowych funkcjonalności, elementów oraz najważniejszych zmian. Tak będzie wyglądał AdWords już za kilka miesięcy!
Nowy interfejs został stworzony kierując się trzema założeniami:
- Dane zawsze pod ręką – w systemie wgląd we wszelkie najważniejsze dane ma być łatwo dostępny i szybki w użyciu
- Skup się na swoim biznesie – łatwiejsza optymalizacja dzięki skupieniu się na celach oraz targetowaniu
- Potężne i proste – nowy interfejs ma być nowocześniejszy i łatwy w użyciu
Nowy Dashboard dzięki, któremu po załadowaniu systemu przedstawione zostaną wizualnie najważniejsze kampanie, słowa kluczowe, urządzenia, pory dnia itp. Google na ten moment sworzyło tylko 3 dashboardy jednak trwają prace nad kolejnymi pokazującymi inne przydatne dane.
Obecnie panel z kampaniami, grupami, reklamami, rozszerzeniami itp. znajduje się na górze w pozycji poziomej. W nowym interfejsie AdWords elementy te będą znajdowały się z lewej strony. Do każdego z tych elementów będzie można łatwo wyświetlić sugestie ulepszeń kampanii.
Powyżej widać, że w jednym miejscu będzie można odnaleźć reklamy oraz rozszerzenia. Jest to dobra zmiana ponieważ treści te finalnie tworzą jedną część i szybciej będzie można je optymalizować.
Tak samo słowa kluczowe, wykluczenia oraz wyszukiwane frazy znajdować się będą obok siebie.
Znikną “Wymiary”, które i tak były dość dziwnym elementem systemu. Wyciągnięto najważniejsze raporty i dodano przy elementach ich dotyczących – dla szybkiego uruchomienia.
Łatwiej dostępne będą także raporty dotyczące lokalizacji, wraz z podglądem wizualnym. Wcześniej początkujący użytkownicy mogli mieć problem z odnalezieniem tych danych.
Po wciśnięciu okrągłego przycisku “+” rozpocznie się proces tworzenia kampanii, oparty mocno na celach. Nie będzie już podziału na nazwy rodzajów kampanii. Kreator za to zadawać nam będzie dość konkretne pytania typu: Jakiego rodzaju akcje chcesz generować: telefony, zakup, instalacje aplikacji. Odpowiedzi na pytania zdeterminują wybór rodzaju kampanii. Oczywiście nie martwcie się jeśli chcecie wszystko kontrolować 😉 Google zapewnia, że jeśli dokładnie wiecie jakich ustawień potrzebują Wasze kampanie będziecie mogli łatwo pominąć ten kreator.
Wrażenia:
Oczywiście zdjęcia są dość słabej jakości i nie widać na nich dokładnie wszystkich elementów. Dają one jednak obraz nowego interfejsu, który na pewno wywołuje wiele emocji w branży. Z tego jednak co widzę Google odświeża, unowocześnia poprawiając dostęp do ważnych funkcjonalności. Nie ma tutaj raczej działań mających przemianę systemu w banalny, możliwy do nauki w tydzień i dla każdego 😉 Słowa kluczowe nie znikają, dopasowania także – nie ma się czego bać, pozostaje tylko czekać z niecierpliwością.
a nie można było zrobić screenów, tylko słabej jakości zdjęcia ekranu? lol
Są to zdjęcia slajdów prezentacji z rzutnika – robione podczas konferencji 😉