Google testuje ostatnio zielone etykiety reklam AdWords w sieci wyszukiwania. Nowy kolor oznaczeń nie pojawia się jednak zawsze, nadal znacznie więcej reklam jest oznaczonych po staremu. W artykule porównanie obu widoków:

adwords-zielone-reklamy

 

 

pomarańczowe reklamy

 

Oczywiście możliwe, że po testach nigdy już nie zobaczymy zielonych etykiet. Motywem Google do testowania kolorów reklam jest przede wszystkich zwiększenie klikalności w reklamy. Możliwe, że zamiarem było tutaj ujednolicenie kolorystyczne z zielonymi linkami reklam, dzięki czemu reklamy wyglądają łagodniej i po prostu mniej jak… reklamy.

Możliwe, że testy te związane są z usunięciem prawej kolumny i dołożeniem większej ilości reklam nad i pod wynikami organicznymi. Dzięki zielonym etykietom wizualnie zmniejszyło się odczucie większej ilości reklam i “zmieszania” się ich z wynikami organicznymi. Oczywiście możliwe też, że jest to sezonowa zmiana “na wiosnę” 😉

Autor Karol Węgrzyniak