Jakiś czas temu opublikowałem na portalu artykuł o tym, że Google testuje zielone oznaczenia reklam AdWords. W środę Google oficjalnie ogłosiło, że zielone etykiety pojawiające się przy reklamach w wynikach wyszukiwania nie są już w fazie testów.
Od dłuższego czasu użytkownicy z całego świata mogli zaobserwować w wynikach SERP zarówno pomarańczowe jak i zielone oznaczenia przy reklamach AdWords. Google często testuje wizualne aspekty swoich reklam zarówno w sieci reklamowej jak i wyszukiwania. Ten eksperyment jednak oficjalnie przestał nim być i zastąpił pomarańczowe oznaczenia wyświetlane do tej pory.
Tak nowe etykiety wyglądają w wersji desktop:
A tak w wersji mobilnej:
Według Google zielone oznaczenia nie mają wpływu na odróżnianie przez użytkowników reklam od wyników organicznych. Wrażenie jednak może być zupełnie inne – spójność z (też zielonym) linkiem docelowym (także w wynikach organicznych) moim zdaniem zmniejsza stopień odróżnienia linków płatnych od organicznych. Dla reklamodawców wiadomość ta jest jednak raczej dobra. Można spodziewać się delikatnego zwiększenia współczynnika klikalności (CTR) po tej aktualizacji. Obejmie ona w najbliższych dniach cały świat oraz wszystkie rodzaje urządzeń.
Poniżej cytat Google przekazany portalowi Search Engine Land:
AdWords to świetna sprawa