zielone reklamy adwords

Jakiś czas temu opublikowałem na portalu artykuł o tym, że Google testuje zielone oznaczenia reklam AdWords. W środę Google oficjalnie ogłosiło, że zielone etykiety pojawiające się przy reklamach w wynikach wyszukiwania nie są już w fazie testów.

Od dłuższego czasu użytkownicy z całego świata mogli zaobserwować w wynikach SERP zarówno pomarańczowe jak i zielone oznaczenia przy reklamach AdWords. Google często testuje wizualne aspekty swoich reklam zarówno w sieci reklamowej jak i wyszukiwania. Ten eksperyment jednak oficjalnie przestał nim być i zastąpił pomarańczowe oznaczenia wyświetlane do tej pory.

Tak nowe etykiety wyglądają w wersji desktop:

adwords-zielone-reklamy

A tak w wersji mobilnej:

zielone reklamy adwords mobile

Według Google zielone oznaczenia nie mają wpływu na odróżnianie przez użytkowników reklam od wyników organicznych. Wrażenie jednak może być zupełnie inne – spójność z (też zielonym) linkiem docelowym (także w wynikach organicznych) moim zdaniem zmniejsza stopień odróżnienia linków płatnych od organicznych. Dla reklamodawców wiadomość ta jest jednak raczej dobra. Można spodziewać się delikatnego zwiększenia współczynnika klikalności (CTR) po tej aktualizacji. Obejmie ona w najbliższych dniach cały świat oraz wszystkie rodzaje urządzeń.

Poniżej cytat Google przekazany portalowi Search Engine Land:

We regularly test ways to improve the look and feel of our search results page. We’ve been experimenting with a green search ad label and have decided to roll it out based on positive feedback from users and advertisers. Our goal is to make our results page easy to use, and our labeling clear and prominent.

 

Autor Karol Węgrzyniak