adwords tylko połączenie

Kampanie typu “Tylko połączenie” funkcjonują już od dłuższego czasu. Dzięki nim możemy oddzielnie targetować reklamy na urządzenia mobilne i generować z nich połączenia przychodzące.

Ten typ kampanii na pewno wywołuje wiele kontrowersji, jednak żeby sprawdzić jego skuteczność w naszym biznesie trzeba go po prostu przetestować. W poniższym poradniku wytłumaczę jak stworzyć i uruchomić kampanię oraz na co zwrócić szczególną uwagę.

 Jak przygotować i uruchomić kampanię “Tylko połączenie

Aby móc uruchomić tę kampanię wybieramy rodzaj “Tylko sieć wyszukiwania” z rozwijanej listy dodawania nowej kampanii. Kolejno zaznaczamy typ funkcjonalności “Tylko połączenie” z dostępnych opcji.

tylko połączenie

Kolejno uzupełniamy wszystkie standardowe ustawienia w kampanii: lokalizacji, języka, stawki maksymalnej, strategii ustalania stawek, budżetu dziennego, harmonogramu wyświetlania itd. Następnie klikamy w przycisk “Zapisz i kontynuuj“.

Teraz będziemy mogli stworzyć reklamę do kampanii: Nazwę firmy, nr telefonu, 2 linijki treści reklamy, URL widoczny oraz do weryfikacji. Aby móc korzystać ze szczegółowego raportu połączeń musimy zaznaczyć opcję “Numer Google do przekazywania połączeń“. Oraz wybrać opcje dotyczące zbierania informacji o konwersjach.

adwords call only

Słowa kluczowe oraz grupy reklam tworzone są w taki sam sposób jak w standardowych kampaniach kierowanych na sieć wyszukiwania. Oczywiście reklamy wyświetlane są tylko na urządzeniach mobilnych.

Na co zwrócić uwagę

Najbardziej interesują nas pozycje 1 i 2. Kampanie typu “Tylko połączenie” powinny bić kierowane do osób, które szukają na telefonie szybkiego kontaktu telefonicznego. Czyli są to użytkownicy, którzy nie maja dużo czasu na szukanie najlepszych ofert – chcą się skontaktować możliwie jak najszybciej. Raczej nie będą oni wertować ofert na telefonie, przechodzić na kolejne strony Google. Dlatego też pozycja reklamy w tego typu kampaniach jest szczególnie ważna.

Plusy kampanii “Tylko połączenie”

Oczywiście największą zaletą tego typu kampanii jest to, że potencjalni klienci od razu łączą się z nami za pośrednictwem telefonu. Podczas rozmowy, która jest w tym momencie pierwszą stycznością z naszą firmą (po przeczytaniu reklamy) mogą zadać pytania, rozwiać swoje wątpliwości oraz dowiedzieć się najbardziej istotnych dla nich kwestii naszej oferty. Normalnie trafiając na naszą stronę nie mają takich możliwości (a na pewno nie w tak szybki i prosty sposób). Pominięcie w tym wypadku kierowania ich na naszą stronę internetową może być korzyścią.

Minusy kampanii “Tylko połączenie”

Paradoksalnie największym minusem tych kampanii jest także ich główna zaleta – użytkownik nie trafia na naszą stronę. Potencjalny klient wyszukuje ofert w Google widzi naszą reklamę, klika w nią i widzi CTA z możliwością szybkiego połączenia telefonicznego z nami. Jeśli tego nie zrobi, my płacimy za kliknięcie i nic z tego nie mamy. Normalnie klient klikając w naszą reklamę wchodzi na stronę i nawet jeśli nie wypełni formularza czy nie kupi produktu to jednak odwiedza naszą stronę, widzi ofertę, prezentację itp.

Rozszerzenia połączeń vs. Tylko połączenie

Tworząc standardowe kampanie AdWords możemy do nich dodać rozszerzenia połączeń. Nasz numer stanie się klikalny podczas gdy użytkownik będzie wyszukiwał na telefonie i potencjalny klient będzie miał możliwość zadzwonienia.

rozszerzenie połączeń adwords

Rozszerzenie połączeń

 

Tylko połączenie adwords

Tylko połączenie

Niektórzy wolą używać standardowych kampanii z rozszerzeniami połączeń i takie rozwiązanie w wielu przypadkach sprawdza się lepiej. Jeżeli jednak Twoi klienci głównie wyszukują Twoich usług przez smartfon będąc w pośpiechu i raczej zależy im na rozmowie telefonicznej (usługi transportu, dostawy itp.) to warto przetestować kampanie typu “Tylko połączenie“.

Autor Karol Węgrzyniak