dostosowanie stawek urządzeń adwords

Nareszcie będziemy mogli dostosowywać oddzielnie stawki w kampanii dla wszystkich urządzeń! Google rozdziela worek ustawień stawek dla desktopów i tabletów. Ponadto będziemy mogli tworzyć kampanie kierowane na mobile z modyfikatorem dla innych urządzeń.

Od czasu stworzenia kampanii rozszerzonych Google, reklamodawcy byli zmuszeni do ustawienia tych samych stawek dla desktopów i tabletów. Możliwe było za to dostosowanie stawek dla urządzeń mobilnych (telefonów). Na początku nie było to tak kontrowersyjne ze względu na fakt, że w 2013 roku użytkownicy tabletów korzystali głównie z iPada lub innych producentów, których urządzenia były z tzw. górnej półki. Odnotowywano w tamtym czasie zwrot z inwestycji kierowania reklam na tablety jedynie 8% niższy niż w przypadku komputerów. Z czasem jednak zaczęło pojawiać się na rynku coraz więcej znacznie tańszych sprzętów, o gorszych parametrach i wydajności. Statystyki mówiły wtedy o aż 30% niższym zwrocie z inwestycji na tabletach w stosunku do desktopów.

Niedługo jednak system AdWords umożliwi nam ustawianie oddzielnego dostosowania stawek dla 3 rodzajów urządzeń: desktopów, tabletów oraz urządzeń mobilnych. Dzięki temu będziemy mogli w bardziej precyzyjny sposób zarządzać stawkami według konwersji, CTR i pozycji na poszczególnych urządzeniach. Spowoduje to bardziej efektywne wykorzystanie naszego budżetu reklamowego.

Google adwords tablety

Więcej na mobile

Oprócz powyższej zmiany Google umożliwi także tworzenie kampanii kierowanych głównie na mobile. Urządzenia mobilne będą posiadały główną, wyjściową stawkę, a będziemy mogli dostosowywać modyfikatorem procentowym dla tabletów i desktopów. Dzięki temu będziemy mogli wyłączyć kierowanie na tablety czy komputery.

Rynek smarfonów urósł już do takich rozmiarów, że wynosi średnio 44% ruchu z płatnych wyników wyszukiwań w Google. Zmiany te powinny poprawić precyzyjność kierowania kampanii wraz z większą kontrolą zwrotu z inwestycji prowadzonych działań.

Nowe możliwości

Jak przygotować się do tych zmian? Co przeanalizować, aby zobaczyć jak wykorzystać nowe możliwości? Na pewno najpierw powinniśmy sprawdzić jaki ruch w naszych kampaniach przypada dla poszczególnych rodzajów urządzeń. Jak rozkłada się on na poziomie poszczególnych (ważniejszych) słów kluczowych. Sprawdźcie jak wyglądają konwersje dla tabletów w Waszych kampaniach, dzięki czemu będziecie mogli obliczyć nowy, oddzielny modyfikator stawek.

Kolejną możliwością, którą dadzą nowe funkcjonalności będzie stworzenie oddzielnych, zduplikowanych kampanii kierujących tylko na poszczególny rodzaj urządzenia (desktop, tablet i mobile). Sprawdzi się to szczególnie wśród kampanii gdzie zauważa się znaczące różnice efektów na różnych urządzeniach w różnych regionach kraju (lokalizacjach). Dzięki tej strategii będziemy mogli ustawić inne dostosowanie stawek lokalizacji dla kierowania na poszczególne urządzenia.

Google posłuchało marketerów

Sugestie tych zmiany były kierowane do Google już od dawna i w końcu zostały wysłuchane. Nowe możliwości powinny wchodzić w życie w ciągu kolejnych kilkunastu tygodni i na pewno będę o tym informował na portalu, ponieważ funkcjonalności te dadzą nam wiele nowych możliwości optymalizacji naszych kampanii.

Update:

Możliwości opisane powyżej zaczęły już być dostępne dla części kont AdWords w Polsce. Warto zajrzeć do najnowszego artykułu objaśniającego jak wykorzystać tą opcję w swoich kampaniach.

Autor Karol Węgrzyniak